sena

@mayers
Gerekli miydi?
8/10
·592 syf.··
2025 168. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 21 Ağustos 2025 02:52
Kitabı daha yeni bitirdiğim için aklımda çok fazla şey var ama önce kısaca spoilersız kitabın nasıl olduğundan bahsetmek ve başlıktaki soruya yanıt vermek istiyorum. Gerekli miydi? Bazı noktalarda evet bazı noktalarda hayır. Çöküş ve Yükseliş kitabında Nikolai'ın Karanlıklar Efendisi tarafından lanetlendiğini görmüştük ve bu baya ani olmuştu. Ardından her şey çok hızlı gerçekleşti ve Alina Üçler Erki'ne görevler verdi. Nikolai da taç giydi ve kitap sona erdi. Nikolai'ın içindeki canavar gitmeden kitap bitmişti ve bu da akıllarda soru işareti oluşturmuştu. Karanlıklar Efendisi'nin bir parçası Nikolai'yla birlikte hala var olmaya devam ediyordu ve bunun aciklanmasi lazımdı. Öteki yandan Zoya cok fazla potansiyele sahip bir karakterdi ama Gölge ve Kemik'te şüpheli yan karakterdi. Çok fazla arka planda kalmıştı. Bu kitapta ana karakter konumunda olması beni baya sevindirdi. Artık yavaştan spoilerlı kısımlara geçiş yapacağım. Kitabı henüz okumamış olan varsa ve spoiler yemek istemiyorsa buraya kadar okuyup incelemeyi kapatabilir. Evet şimdi öncellikle Nikolai ve Zoya arasındaki var olan ama olmayan şeyden başlayalım. Kanej bile daha çok moment veriyordu gerçekten. Çok fazla alıntıları var ve onların arasındaki konuşmaları okumak inanılmaz eğlenceli ama hiçbir şey olmuyor yani bu kitapta. Slow burn sevmeme rağmen arada ya bir etkileşime girin dedirtti. Nina'dan da bahsetmeden geçemeyeceğim. Açıkça konuşayım Nina ve Hanne arasında yaşanan hiçbir şey bana geçmedi ama buna karşı da değilim. Nina sonsuza kadar Matthias'ın yasını tutamaz ve devam etmesi onun için daha iyi. Eminim Matthias da Nina'nın mutlu olduğunu görmek isterdi. Fakat nolursa olsun Helnik benim icin çok ayrı. Karanlıklar Efendisi'nin dirilmesine gerçekten o kadar gerek yoktu ki. Çok zorlama hissettirdi bana açıkçası. Ve Nikolai'ın içinden canavar çıkmayacaksa ben bu kitabı neden okudum? Giriş Gelişme Sonuç olay örgüsü kafamda o kadar karıştı ki anlatamam. Zoya'nın tüm grishaların gücünü kullanması da inanılmaz beklenmedikti. Ben zaten Zoya'yı seviyordum bu kitapta geçmişini okudukça neden böyle olduğunu daha iyi anladım ve daha çok bağlandım karaktere. Onun dışında ölümlerine üzüldüğüm karakterlerden de bahsedeyim. Juris'e baya üzüldüm. Özellikle Zoya'nın devamlı birileri yüzünden yas tutmak zorunda kalması hayatın gerçekleriydi. "Yaşamak, yas tutmaktır." Zoya'nın onun acısına son verecek kişi olması da kalbimi kırdı. Hain Elizaveta yüzünden hepsi. Isaak cok masum bir savaşçıydı. Nikolai'ın yerine gecerek ölmeyi göze almıştı bir asker olarak. Saf kalpliydi ama dünyanın hassas kalpliler için cehennem olduğunu unutmuştu. Sonunu ne kadar beğenmesem de cok keyif alarak okudum ben şahsen. Kesinlikle okunması gerekiyor mu? Bilmiyorum buna kendiniz karar verin ama ben karakterleri sevdiğim için baya zevk aldım. Sonraki incelemede görüşmek üzere.
Yara İzi KralıLeigh Bardugo · Martı Yayınları · 2020919 okunma
·
553 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Karanlıklar efendisi diğer kitapta da pek bir şey yapmıyor bu arada açık olmak gerekirse.. sanki yazar başka bie kitap için bir olay yazmış gibi bitirince anlarsın ne demek istediğimi
sena
Gönderi Sahibi
Ya cidden gerek yoktu hani Nikolai'ın içindeki canavarın da çoktan tarihe karışması lazımdı. Zaten onun için gitmişlerdi Zoya Juris'ten eğitim aldı güçlendi onun dışı da hani bisi olmadı oraya gitmelerinin anlamı kalmadı
Aynı şeyleri düşünüyorum ama ben 10 vermiştim ehe
sena
Gönderi Sahibi
Rümeysa BALÇIN olur olur ben yine inceleme atarım zatenn