Biz Alman devletiyle ittifak yapıp Cihan Harbi'ne nasıl girdik? Kimin haberi vardı bu işten? Haberi olmayanları sayayım ben. Mebusların haberi yoktu, kabine üyelerinin haberi yoktu, sadrazamın haberi yoktu! Hatta devletin başı olan Sultan Reşat'ın bile malumatı yoktu! Siz evet tam manasıyla siz, memleketi bir meclis kararı bile olmadan Harbi Umumi'ye sürüklediniz. Seferberlik kararını kim verdi peki? Kanuna göre kabinenin kararı, meclisin onayı ve zat-ı şahanenin buyruğuyla ilan edilebilirdi. Peki, Enver seferberliği ilan ederken silsile takip edilmiş miydi! Hayır!