·152 syf.····Okunma: 21 Ağustos 2025 23:07 İçeriğini çok merak ettiğim sevgili hediye kitabım.
Kore Edebiyatına bir girişimiz oldu çıkışımız olmayacak gibi. Kore’de son zamanlarda drama sektöründe kendini çok fazla gösteren psikoloji bilimi kitabımızda olduğu gibi verilmişti. Yazar Baek Sehee’nin psikiyatrisi ile olan konuşmalarını içeren kitap Güney Kore’de yaygınlaşan intihar, depresyon gibi vakalarda insanlara umut vermek için yayınlanmış. Yalnız değilsiniz duygularını vermek için. Kitabı bitirdiğimde yazarı kimmiş diye baktım. 1990 doğumlu aslında benim dönemlerimden çok da uzak olmayan biri olduğunu fark ettim. Belki de bu sebepten yaşadığımız duyguların, sorunların bazıları ortaktı. Özellikle beden algısı, yalnızlık, uyku gibi durumlarda bana duygu ve düşünce boyutumda destekledi. Tabi yazarın psikolojik rahatsızlığı daha derin ve ağır. Birebir hissetmek mümkün değil. #tadkaçıran yazarın sonunda yaşama sevinci kazanmasına çok sevindim. Okuma sürecim boyunca psikiyatrisine olan tavrı rahatsız etti ancak sonunda ona teşekkür etti. Tteokbokki ruhun açlığı, yaşama olan tutunmayı sembolize etmiş. Yaşamak ağır geliyor ama küçük şeylerle mutlu olabiliriz. Bu kitabı kendini çıkmazda hisseden “benim duygularımı kimse anlamıyor” diyen herkese öneririm. Umut veren bir eser. Terapi odasının bu şekilde yayınlanması ne kadar etik bilmiyorum ancak yazarın kendi terapisi ve seçimi olduğu için sorun olmaz diye düşünüyorum.