·232 syf.····Okunma: 22 Ağustos 2025 02:52 Hiç var olmayan kral'dan sonra seriye devam edeceğimi söylemiştim. Ama etmem diye de düşünmüyor değildim. Kitabın sonu merak içinde bırakmıştı ve nihayetinde Karanlık Olan'ın yorumuyla karşınızdayım. Konusundan bahsedecek olursam, Peter Pan gölgesini tam buldum derken yine kaybediyor ve bu sefer yakalaması çok daha zor olan bir yere gidiyor gölgesi. Yıllarca düşman olduğu korsanların bölgesine giriyor ve şimdi Peter Pan'ın düşünmesi gereken tek şey onu oradan nasıl alacağı. Peter Pan, bir yandan gölgesinin peşindeyken diğer yandan adadaki düşmanları onun arkasından planlar yapmaya ve sonunu getirmeye çalışıyor. Bu kitapta aksiyon daha fazlaydı ama sanki ilk kitaba göre smut'ta daha fazlaydı. Hoşuma gitmeyen bir çok nokta vardı. Bunların ilki, konunun yine arka planda kalması. Aslında çok güzel bir uyarlama, çok önü açık bir konu ama konuyu yazar arka planda bırakmayı tercih ediyor. Ana karakterimiz keşke ana karakter olmasa onun yerine olayların çoğunu Peter Pan'ın gözünden okumayı daha çok tercih ederim. Kitapta ikizleri çok seviyorum, onların Peter Pan ile olan arkadaşlık lişkisi de çok hoş. Kitapta konunun ilerleyişi güzeldi lakin yine akla uymayan yerler vardı. Mesela fae kraliçesinin planlarını ikizlere anlatması gibi. Kitapta sanırım en sevdiğim karakter kas ya da vane. Vane hem gizemli, aklımızda hala onun önceden ne olduğu ile alakalı sorular var, hem de bizim Darling'ten aslında pek hoşnut olmayan tek karakter. Bazen sanki ona zorla katlanıyor gibi geliyor. Kendisiyle aynı fikirdeyim. Bu kitabın sonunda timsah gelir diye bekliyordum ama nasip olmadı. Önceki yorumumda cherry'i sevdiğimi söylemiştim, biraz akıllı gelmişti ama onun da aklı çalışmıyormuş. Bu yaptığının neye yol açabileceğini ben bile biliyordum. Bu kitapta winnie'nin hiçbir vasfı yoktu. Sadece bizim erkekler çalıştı da o onlara güç veren bi batarya misaliydi. 3. Kitapta tam tersi olacağını düşünüyorum. Ve sanırım 3. Kitapta vane'nin sırlarını daha çok çözeceğiz gibime geliyor. Wendy ve Roc'u merak ediyorum. Bir de hoşuma gitmeyen bi olay daha vardı, o da çoklu bakış açısıydı. 2-3 karakterin gözünden olsa sorun olmazdı ama böyle olunca kafa karıştırıcıydı. Bir de diyorum ki, olaylar gelişti n'olacak falan araya birden alakasız bir smut sahnesi giriyor aklım başka yerde kalıyor sahneye de odaklanmıyorum. Bu dört adamın da winnie'de ne bulduğunu kitap boyunca çözemedim. Ne bir asilliği var ne de çekici bir gücü. Aksine bizim Peter Pan'ın planlarını daha da ertelemesine sebep oluyor gibi. Dediğim gibi timsah gelince ne yapacak kime karşı duracak onu merak ediyorum. Sırf o yüzden seriye devam edeceğim yoksa winnie'ye nolmuş, kim ne yapmış umurumda değil. Ayrıca keşke o gölgeyi cherry alsaydı belki bir işe yarardı. Önceki kitaba göre daha çok beğendim gibi. O yedi puansa, bu yedi buçuk falandır.