José Saramago nun Kabil'den sonra okuduğum ikinci eseri bu oldu. Saramago'nun ironi kullanarak yaptığı eleştiriler, mizahla harmanlayıp oluşturduğu betimlemeleri ve sade anlatımı, sevdiğim yazarlar arasında yerini çoktan almasını sağladı. O'nu okurken her türlü duyguyu az çok tadıyorsunuz. Yer yer güldürürken, hemen peşinden okuduğunuz cümleyle hüzün tokadını yiyebiliyorsunuz.
Eseri bir cümleyle anlatmak yeterli; yazar İsa'nın gerçek hayat hikayesini anlatmaya çalışmış.
Esen Kalın.