İlişkide yeterince “biz” yoksa ne olur? Sonuç,
“duygusal boşanma”
olabilir. İki insan, kişisel duygu ya da deneyimlerini paylaşmadıkları, boş
kabuğa dönüşmüş bir evliliğin içinde, birbirlerinden soyutlanmış ve
yalnız kalırlar.
“Ayrılık gücü” egemen olduğunda taraflardan biri, ya da
her ikisi birden “Sana ihtiyacım yok” tutumunu takınır; oysa bu, hiç de
özerk bir konum değildir. İlişkide kavga belki az yaşanır, ama yakınlık da
o denli azdır.