İnsanlar sigara içme deneyiminden zevk almayı öğrenebilirler, fakat onları sigaraya başlatan asıl neden nedir? Onlara sigara içmenin zevk verdiği öğretilmiş olmalıdır, çünkü bu doğal bir tepki değildir.
İlk kez sigara içtiklerinde ne olmuştur? Ondan nefret etmişlerdir. Öksürmüşler, hapşırmışlar ve tiksinti hissetmişlerdir. Vücutları “Bu çok kötü bir nesne. Onu benden uzak tut” demiştir. Vücudunuz size bir şeyin kötü olduğunu söylediğinde; mümkün olduğunca bu sesi dinlemelisiniz. O halde sigara içenler niçin bu sese kulak vermiyorlar? Niçin vücutları alışana ve tiryaki oluncaya kadar sigara içmeye devam ediyorlar? Çünkü birileri sigara içmenin anlamını değiştirmekte ve onların yeni temsillere ulaşmalarını sağlamaktadır. İnandırma konusunda çok bilgili olan bazıları, halkı sigara içmenin istenen bir durum olduğuna inandırmak için milyonlarca dolar harcamaktadır.