Mitoloji sevenler için bence harika bir kitap… Troya Savaşını ve Akhilleus’un hikayesini savaşta pek de önde olmayan, bahsedilmeyen karakter Patroklos’un dilinden okuyoruz. Küçük yaşlarda Akhilleus ile Patroklos yoldaş olur ve arkadaşlıkları zamanla aşka dönüşür. Aralarındaki sevgi devamında fedakarlıkları da getirmektedir. Birbirlerine anlayış ve sadakatle bağlanırlar, onların aşkı tanrı ve tanrıçaların gölgesinde kalacak türdendi. Akhilleus genelde sert bir karakter olarak akıllara gelir ancak bu kitap sayesinde onun insani yönüne de tanıklık ediyoruz. Hikayenin sonunu bilmemize rağmen çok etkileyiciydi, elimden hiç bırakmak istemedim. Dili gayet yalın ve akıcıydı. Hoşuma gitmeyen kısım ise Odysseus karakteri hep zeki ve bilge biri olarak bilinirken Ben, Kirke ve bu kitapta zekasını bilgelik için değil de sinsilik, kurnazlık için kullanıyor olarak yansıtılması. Onun dışında mükemmeldi bence :)