·268 syf.····Okunma: 29 Ağustos 2025 22:55 Sayfa sayısı çok değil. Üstelik merak uyandırıcı ilerlediği için ilk kitaptan hemen sonra başlayıverdim, bitti.
İlk kitapta Ava ve Mira hain ilan edilmiş, babaları yakalanmış ve ikizler kaçmıştı. Zorlu bir yolculuk sonrası direnişe sığınmışlardı. Bir yandan valinin onlara karşı karalama kampanyası sürerken, diğer yandan babalarını kurtarmak ve hayatta kalmak arasında kalmışlardı. Ve artık ikizlerin varlığını tüm dünya biliyordu.
Normal olarak iki görüş ortaya çıkıyor. Bir ikizlerin taraftarı diğeri ise karşıtı. Ama bununla birlikte yabancı topraklarda oldukları için bir de Amerikalı oldukları için istenmeme durumları vardı. Ve yine kaçtılar... Yeni dostlar, düşmanlar ve eski dostlar...
Ve kaçınılmaz 'güçler savaşı' bu kısım politik sinir bozuculuk kısmı işte, hani tvlerde gördüğünüz benzer oyunlar nokta nokta ve nokta. Ama her zaman oyun içinde oyun vardır, değil mi? İkizler bittik dedikleri anda müttefikler onları buluyor.
Ve ummadıkları pekçok saklı şey ortaya çıkarken de geçmiş bilinmezlikler de ortaya çıkıyor. Bu kitapta beni en etkileyen cümle ise şuydu:
"Doğru kişi düşünmek için yalnız bırakılırsa düşünceler her şeyden daha tehlikeli olabilir. Babam bize bunu öğretti."
İkinci kitap öyle iyi işlenmiş ki tam hadi böyle kaç kovala, ilk kitabın sırları ortaya çıkacak bitecek, dediğim an başka şaşırtıcı şeyler oldu. Mesela düşmanın bile hain olarak adlandırılabilecek kirli sırrı olduğu. Hi Hi ikizler kesinlikle yalnız değiller.
Ama tüm bunlar ne için?
Neden bu kadar taktılar onlara?
Söylemem onu da kitaptan öğrenin. Dehşet ve ibretle okuyun Efenim seri tamamladı he, 3 kitap hem de.