8/10
·403 syf.··
2025 10. kitabı
·
33 günde okudu
·
Okunma: 02 Eylül 2025 16:53
Kara Ahmet Destanı üçlemenin son kitabıdır. İlk iki kitapta edebi değer ağır basarken bunda biraz sönük kalmış. Yazar, diğer kitaplarında da mesaj verme gayesindededir ama diğer kitaplarında bu gayede daha başarılı olmuştur. Burada ise edebi değeri düşürmüştür. Kitabın ortalarına kadar o kadar sürükleyiciydi ki bazı yerleri sindirebilmek için ara veriyordum. Fakat ortalardan sonuna kadar zor bitirdim. Kara Bayram ve ailesi artık tamamen şehre yerleşmiş, hastanede çalışıp çocukları okula yazdırmışlardır. Fakat hastanede işler tersine döner. Eski yöneticilerin yerlerini tarikatçılar alır ve Kara Bayram’a baskı yaparlar. Bayram işini kaybetmemek için namaza başlar, çocuklarını hafız yapmak ister. Çocukları bu duruma karşı çıkıp okumak istediklerini belirtince imam hatip okuluna gitmeleri için zorlar. Karısı Haçça ve çocukları bu duruma da karşı çıkarlar en son Bayram baskı yapmayı bırakır. Çocukların üniversiteye gitme yaşı geldiğinde sadece Ahmet’i göndermeye razı olur. Şerfe’yi kız olduğu için göndermez en küçük oğlunu ise para harcamamak için göndermez. Ahmet o çok istediği üniversiteye gider ama orada baskılara boyun eğmez ve başına olmadık işler gelir. Ahmet doğru mu yaptı yoksa yanlış mı yaptı bilemiyorum. Bu konuda kararsız kaldım. Okuyanların fikrini merak ediyorum. Kitabın sonu böyle bitmemeliydi. Bence yarım kalmış bir son olmuş. Köydeki muhtarın bir sonu olmasını beklerdim. Kitap benim için 8/10 oldu️ İlk iki kitabı okuyanlar bunu da tabii ki okumalı diyorum. Kitapla kalın
Kara Ahmet DestanıFakir Baykurt · Literatür Yayıncılık · 2011783 okunma
·
77 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.