Dedeye Yol Göründü
Yazardan okuduğum ilk kitap oldu. Köy hayatını derinlemesine işleyen yazar, betimlemeleriyle bana sanki köyde yaşıyormuşum hissini verdi. Belki bu, o hayata duyduğum hasretten ya da büyüklerime olan özlemden kaynaklıdır, bilemiyorum.
Gelelim kitaba; dede, nine ve oğulları arasında geçen sıcak ama bir o kadar da hüzünlü bir hikâyeye tanıklık ediyoruz. Eskileri bilirsiniz; görücü usulü evliliklerle bir ömrü, belki de hiç sevemeyeceğiniz bir insana adıyorsunuz. Durum böyleyken o insan ne yapsa size yaranamaz ve arada kalan hep çocuklar olur, tıpkı nene ile dedenin hikayesi gibi… Okurken beni hüzünlendirdi, bir o kadar da düşündürdü…
Çok severek okuduğum, dili akıcı ve sıcak bir kitaptı