Tarih kitapları severim ama bu kitap oldukça zor ilerledi benim için. İsimler, yazarın acabalı yorumları ve tahminleri, konular arası kopukluklar kitaptan iyice soğuttu. Zorla okuduğum ender kitaplardan biriydi.
Hitit-Hatti kavram farklılığına dair detaylı değinmeden iki kavram birden sıkça kullanılıyor. Hititlere dair genel bir çerçeve ve daha oturaklı bir perspektif çizmesini beklerdim. Arka kapak yazısı, ön yazı ve kitap adı beklenti büyütüyor ama bana asla beklediğimi vermedi. Yer yer bazı tabletlerden detaylar olsa da beklentimin kesinlikle altında bir kitap. Muazzez İlmiye Çığ'ın önemini bir kez daha anladım. Akıcı bir üslup, özellikle de antikçağ konusunda ben gibi konuya uzaklara gerekiyor.