Johann Wolfgang Von Goethe ’nin genç yaşta yazdığı bu eser, Avrupa’da bir dönem “Werther Salgını”na yol açacak kadar büyük bir etki bırakmış. Çünkü Werther’in aşkı ve acısı o kadar yoğun ve samimi aktarılmış ki kendini onunla özdeşleştiren binlerce okur olmuş.
Benim için kitap güzeldi ama bazı kısımlarda biraz sıkıldığımı itiraf etmeliyim. Werther’in Charlotte’a olan saplantılı hali, uzun mektuplarla sürekli aynı duyguları dile getirmesi yer yer yorucu geldi. Yine de aşkın insanı nasıl tükettiğini, takıntılı bir hâl aldığında nasıl yıkıcı olduğunu görmek açısından önemli bir eser.
Herkese keyifli okumalar.
⪼ #175811762