Yu Hua'nın "yaşamak" kitabını sevince almıştım, bu kitabı. Yazar bu kitabı daha neşeli, esprili (arada şiirsel) bir tarzla yazmış, bazen yüzümde bozamadığım bir gülümsemeyle, bazen yüreğim ağzımda okudum. "Yaşamak"'ta 1958 ve sonrası dönemi kırsal bölgeler üzerinden anlatırken, bu kitapta bu dönemin şehirde yaşanışını anlatıyor. Olayların her iki kitapta da çok hızlı ilerlemesi ve anlaşılır dil kitabı çok akıcı kılıyor