·399 syf.····Okunma: 07 Eylül 2025 15:10 Selamlar. Şimdi hikayemizin iki başrolü var. Yeşil Başar Green ve Drew Bruce Marshall. İkisi de karakter ve yaşam olarak birbirinden çok ayrı insanlar. Yeşil kalp hastası, yirmi yaşında yaşamayı seven ama aynı zaman öleceği günü bekleyen bıcır bıcır bir kız. Drew ise klişeleşmiş bir Watty erkeğimiz. Artı bir albenisi yok. Yani nasıl desem... Zengin, sert mizaçlı, kaba, zeki, kibirli tiplerden. Yazarın da çoğu erkek karakteri bu şekilde. Açıkçası ben yazarın hiçbir erkek karakterini beğendiğimi söyleyemem, kadın karakterler için de aynı şey geçerli. Çünkü yazar maalesef ki erkek karakterini yüceltmek amacıyla kadın karakterini aptal saptal aciz bir tip olarak yazıyor. Bu aciz kadın karakterlerin başını da Yeşil çekiyor tabii. Öncelikler hikaye güzel, kurguyu beğendim ama yazım dili bana göre basit kaçmış. Yazarın beğenmediğim bir unsuru da bu. Senelerdir yazıyor ama yazım dili gelişmiyor ki bu kanıya son çıkan kitaplarına da göz atarak vardım. Karakterler ve olayların gelişimi iyi yazılamamış bence. Diyaloglar çok yapay duruyor. Özellikle şu noktaya dikkat çekmek isterim ki kitabın içindeki kadına şiddetin güzellenmesi, bunun hakkında esprilerin yapılması ve sözde kadına şiddeti desteklemeyen karakterlerin bile bu esprilere gülmesi mide bulandırıcı. Allah aşkına yazara buradan sesleniyorum. Kendisi bir kadın olarak sırf komedi olsun diye kadına şiddeti espri malzemesi haline getirirken hiç utanmamış mı? Mesela Emily karakterinin okula girebilmek için kimliğini aldığı Edward isimli adam dört tane kıza t€cavüz etme suçuyla okula girmiş. Kitapta birkaç kısımda bu konu hakkında konuşuluyor ve öyle normal bir olaymış gibi anlatılıyor ki... Kelimenin tam anlamıyla iğrenç. Tiksindirici. Bunun esprisi bile yapılıyor berbat. O sözde komedi kısımlarından sonra beni kitabı okumaya devam etmemi sağlayan bütün hikayeyi okumadan eleştiri yapamayacağım düşüncesi oldu. Açıkçası kalanını merak ettiğim için okumaya devam edeceğim, seriyi bitirmeden yargısız infaza varmak istemiyorum. Yine de kitabı kurgu dışında beğenmedim.