Bu kitaba ağır bir önyargıyla başladım bu sabah. Adı, kapağı beni tamamen karamsarlığa sürükledi ve bir eylül sabahı bunu okuyup depresif hissetmek istemedim ama okumaya başladım. Okudukça anladım ki bu kitap sanıldığının tam aksi bir kitap. İnsanlara ölümleri için alet edevat sağlayan bu dükkanın insanları içlerindeki bu korkunç intihar duygusunu öldüren bir dükkana evrilişini anlatıyor. Öyle güzel, basit ve akıcı bir dille yazılmıştı ki okumam bir gün bile sürmedi. Beni bu kitaba dair en çok şaşırtan şey sonuydu. Tek bir cümle insanı yerle bir ediyor. Hiç beklemiyordum ama olabileceğini de düşünmüştüm aslında. Şimdi size sonunu söyleyip spoiler vermeyrceğim. Son cümleyi okuduğumda hiçbir şey anlamamıştım. Şimdi ne oldu? Böyle mi oldu yoksa olmadı da ben mi yanlış anlıyorum gibisinden düşündüm. Ama üzerine düşündükçe anladım ki olmasına ihtimal vermek istemediğim şey olmuş.Bence akılda kalıcı ve etkileyici bir sondu bu kitap adına. Bu kitaptan çıkarmamız gereken bir şeyler var elbet ama bunu cümlelerle anlatabileceğimi sanmıyorum. Hayat yaşamaya değerdir, kendimizi sevmeliyiz gibi standartlaşmış cümleleri benim buraya yazmamdan daha çok etkili olacak şey sizin gidip kitabın sayfaları arasında bunları hissedebilmenizdir. Bu dünyada her şey olağandır. Karamsarlık da iyimserlik de dünyanın normalidir ama neyi seçeceğimiz, hayatımızı hangisine göre şekillendireceğimiz tamamen bize bırakılmış bir karar. Pes etmek de savaşmak da vardır yazgımızda. Tek gereken bizim bir yolu seçip kendimizi yola adamaktır. Sizlere okurken keyif diliyorum
Jean Teuleİntihar Dükkânı
İntihar DükkânıJean Teule · Sel Yayıncılık · 202417,7bin okunma