Kötü Yol
8/10
·226 syf.··
2025 72. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 03 Eylül 2025 00:00
~ Kötü Yol – Orhan Kemal ~ Orhan Kemal’in kalemi hep insana dokunur; sokaktaki sıradan insanların hayallerini, çıkmazlarını, umutlarını gözümüzün önüne getirir. Kötü Yol da böyle bir roman. Kitabın yarısı Adana Çukurova'da yarısı ise İstanbul’da geçiyor ve o dönemin parıltılı gibi görünen ama aslında içten içe çürüyen dünyasına bizi götürüyor. Orhan Kemal’in dili yalın ama çok güçlü. Onun kitaplarında hep bir Yeşilçam havası vardır. En önemlisi de kendine özgü dili… Mesela bu kitapta ilk kez duyduğum “kayarto” kelimesi buna güzel bir örnek. Kötü Yol’u okurken bir yandan karakterlere kızıyor, bir yandan da üzülüyorsunuz. Çünkü bu roman sadece bir hikâye değil, aynı zamanda toplumun aynası gibi. Romanın merkezinde, Adana Çukurova’dan Yeşilçam artisti olmak için İstanbul’a kaçan Nuran var. Hayalleri ve kendini kanıtlama arzusu, onu kötü yollara sürüklüyor. Bu sürüklenişteki en büyük etki ise hiç şüphesiz şerefsiz Reşat. Kitabı okurken Reşat’ın olduğu bölümlere gelince, içimden “Ula Reşat, ula şerefsiz Reşat!” diye geçiriyorum. :D :D Benim kitapta en sevdiğim karakter ise Nuran’ın abisi İhsan oldu. Onca şeye rağmen kız kardeşine iyi davranıyor, yanında duruyor… Onun o sahiplenici duruşu kitabın en iç ısıtan yanlarından biri. Kısacası bu kitabı okurken hem bir genç kızın hikâyesine tanık oluyor, hem dönemin İstanbul’unu, hem bireysel dramı hem de toplumun çarpık düzenini keşfediyorsunuz. Samimiyetiyle, derinliğiyle ve gerçekçiliğiyle Orhan Kemal yine ustalığını konuşturuyor. --- Küçük Bir Not: ● Merak edenler için söyleyeyim: Kötü Yol kitabının 2012 yılında bir dizisi çekilmiş. (Başrollerde Şükran Ovalı, İlker Aksum, Cansel Elçin var.) Ama dizinin kitapla neredeyse hiç alakası yok. Yani, neden dizilerde birebir aynı kurguyu işlemezler anlamıyorum… Hadi bir iki şeyi değiştirsinler anlarım, ama konuyu ve karakterlerin huylarını baştan aşağı değiştirmek saçmalık olmuş. Mesela: Kitaptaki İhsan, iyi yürekli ve kardeşine sahip çıkan bir abi. Dizideki İhsan ise tam tersi; Nuran’ı yaşlı bir adama vermeye çalışan kötü biri olarak gösterilmiş. Sadece şunu sormak istiyorum: Neden? Kitaptaki gibi yapsalardı ne kaybederlerdi ki?
Alıntı
Kötü YolOrhan Kemal · Everest Yayınları · 2017974 okunma
·
299 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.