Puan vermedi·72 syf.····Okunma: 13 Eylül 2025 22:21 Bazı kitaplar vardır. Üzerinde çok fazla konuşulur ondan bahsedilir. Kitap okunmaya başlandığında ise aslında beklentiyi ne kadar yüksek tuttuğunuzu farkeder ve hayal kırıklığı yaşarsınız. Benim bu kitabı okurken yaşadığım duygular ve düşünceler tam olarak bu. Yine 1000kitap uygulamasından bazı arkadaşların paylaşımları sonucu aslında merak ettiğım ve gidip aldığım bir kitap. Fakat sonu hüsran. Galiba modern çağ adına -hatta kaba olacak ayağına- bize safsataları bilim diye felsefe diye yutturuyorlar. Adına yazar diyeceğim kişioğlu üç beş Almanca kelime üzerinden tanımla yapıyor. Felsefe inşa etmeye kalkıyor. Hayır yeni moda bu mu ? Yüzyıllardır belli anlamlara gelen kelimeleri alıp eğip büküyorsun üstüne yeni anlamlar yüklüyorsun adına felsefe diyorlar. Ben şöyle diyorum ben böyle diyorum. Hayır sen kimsin diyeceğim tabi adımızın önünde süslü ünvanlar olmayınca bizi dikkate alan çıkmayacak. Bir kere kitapta toplumsal bir boyuttan baktığını adı itibariyle iddia etmesine rağmen basıt zırvaların ötesine geçememiş. İçınde yaşadığımız çağa ilişkin birkaç yerde ince güzel tespit yapabilmenin dışında kayda değer bir şey yok. Hayır yani felsefe yapmak artık bu mu? Eğer bu yazar felsefe yapıyorsa Sokrates ne yapıyordu? Benim adıma büyük bir vakit kaybı oldu. Bakalım diğer kitapları da böyle midir? Umarım değildir.