·376 syf.····Okunma: 16 Eylül 2025 19:47 Herkese selamlar
Bu kitap Elif Şafaktan okuduğum ilk kitaptı, devamı gelir mi şüpheliyim :)))
Ama büyük konuşmayayım belki okurum belli olmaz, neyseeeee…
Kitapta karakterlerin ayrıntılı anlatımı beni biraz sıktı. Ayrıca her bölümde bir aşure malzemesiyle konuya giriş yapılması da bayıcıydı. Buna rağmen Banu Teyze bence en iyi karakterdi. Resmen yargı dağıttı Banu teyze diyince onunla ilgili kısa bir bilgi; cinleri sayesinde kabus görmeme sebeb oldu hemde aynı gecede 2 kere
Asya’ya çok üzüldüm, zavallı kız…
Bütün hayatı kocaman bir hiçlikte gelişti.
Zeliha ise gerçekten güçlü bir kadınmış.
Kadın karakterler çok ilginçti özellikle Feride .
Hiç bir kimseyle göz teması yapmadan konuşması zaman zaman üzücü zaman zaman ise komikti
Kitap son 100 sayfada toparlandı, hatta bence 200 sayfa olsa çok daha yeterli olurdu; 375 sayfa fazla uzatılmış. Ermeni meselesi ise çok yüzeysel işlenmiş, sadece Ermeni bir ailenin bakış açısından anlatılması bana yavan geldi. Yine de ara ara komik diyaloglar güldürdü. Sonu sarsıcıydı, bu açıdan başarılı buldum.
Genel olarak puanım: 5/10.