·352 syf.··Beğendi
···Okunma: 18 Eylül 2025 13:11 Serinin son kitabıda bitti. Aslında serinin beş kitabıda bir çırpıda bitiverdi.
Psiklojik- gerilim romanları yazan Patricia Highsmith, her kitapta harika yardımcı karekterlerin yannısıra Thomas Ripley ( Tom ) adıyla başlıbaşına mükemmel bir karaker yaratmış.
Tom Ripley'i eleştirmenler Dolandırıcı, piskopat ve cani bir seri katil olarak tanımımlasada, yazar karakteri öyle güzel işlemişki, Tom aynı zamanda çok evine bağlı ve çok iyi bir eş. Yakın çevresine son derece saygılı ve yardımsever. Hayatı seven ve dolu dolu yaşayan. Seri katillerin aksine öldürmekten zevk almıyor ve ihtiyaç duymuyor. Ama yakınlarını ve kendinide korumak için son çare olarak cinayette işliyebiliyor. Yazar salt iyilik veya kötülük yoktur ( isnistalar hariç ) iyilik veya kötülük, birazda şartlara ve olayların gidişatına bağlı olduğunu harika resmetmiş.
Ben bütün seriyi çok severek okudum. Malum mevsimde sonbahara döndü kitap okumanın en güzel mevsimlerinin önde geleni. Değişik, akıcı ve heyecanlı bir şeyler arayanlara tavsiye ederim...