Victor Hugo 'nun hayatının her detayını öğrenmeye meraklı biri değilseniz, kitabın yalın halinin çoğu yeri sizi ilgilendirmeyecek. Kitap, Hugo'nun aşık olduğu kadın olan Adéle'ye aşkını itiraf ettiği mektuplardan oluşuyor. Adéle'nin cevap mektuplarını göremediğimiz için olay örgüsünde ve yaşamlarında merak ettiğimiz şeylerde büyük boşluklar kalıyor. Aslına bakarsanız birkaç basit kilit olay var ve bu olaylar maksimum yirmi mektupta anlaşılabilir. Çünkü geriye kalan mektupların hepsinde Hugo'nun Adéle'ye olan aşkını çoğu tekrarlanan kelimelerle açıklamasını okuyoruz.
Başta "kitabın yalın hali" yazdım çünkü ben bu kitabı yalın haliyle okumadım. Bu kitap benim için çok büyük bir anlam taşıyor, çünkü bu kitap benim için sadece Victor'un Adéle'ye olan aşkını anlattığı kitap değil, benim bu evrende bulunan en sevdiğim varlığın da bana olan aşkını anlatmak için seçtiği yol. Umarım herkese kendisini böyle çok seven bir eş nasip olur. İyi okumalar.