Puan vermedi·158 syf.··Beğendi
···Okunma: 19 Şubat 2018 05:02 Benim için yeri çok farklı bir kitap oldu nedeni ise yazarın aslında kendi hayatını bir başkasının hayatıymış gibi yazıyor olabilmesiydi. Kitabı okurken de okuduktan sonra da kendi yaşadıklarımı, hissettiklerimi böyle sanki başka birinin başından geçiyormuş gibi anlatıp anlatamayacağımı düşündüm ve gerçekten çok kararsız kaldım. Cevabı hala bulabilmiş değilim. Bence Goethe, sadece iki haftada yazmış olduğu bu mektup romanla bir insanın aşka düştükten sonra iç sesini her zamankinden daha çok duyduğunu, kavuşamamanın yaşattığı o sarsıntılı günleri hissetmiş ve bunu bizim de hissetmemizi istemiş. Kitaptaki ana kahramanımız Werther aslında Goethe'nin kendisidir. Aslında olmayan bir dosta, Wilhelm'e, yazılan mektuplardan oluşur zaten bu kitap. Bu arada kitap zamanında Almanya'da inanılmaz bir etki yaratmıştır, iyice araştırmanızı öneririm. Goethe'yi sadece 25 yaşındayken oldukça ünlü bir yazar haline getirmiş, Napoleon'un bile elinden düşürmediği kitabı yazmakla tanınmasını sağlamıştır. Kitabı okurken Lotte'ye sinirlenebilir hatta öfkeyle artık karar ver be kadın diye bağırabilirsiniz. Spoiler vermeden susuyorum sadece OKUYUN