·177 syf.····Okunma: 23 Eylül 2025 22:12 Dostoyevski'nin dili normalde ağır gelirdi bana ama Kumarbaz’ı okurken, bazı çevrilmemiş cümleleri olmasına rağmen çok rahat bir şekilde okuyabildim. Dilinden korktuğum için sürekli ertelediğim bir kitaptı; bitirince yıllarca boş yere okumadığımı farkettim.Kitaba gelince, insanın kumara bulaştıktan sonra hayatının nasıl altını üstüne getirdiğini ve o bataklıktan ne kadar çıkmak istese de bataklığın onu içine çektiğini, defalarca sıfırdan başlamak zorunda kaldığını ve hayattan ne derece soyutlandığını anlatıyor.Benim tavsiyem kesinlikle okumanızdır. Çünkü bazı hataları yaşayacak ve onlardan ders çıkaracak kadar vaktimiz olmayabilir; fakat başkalarının hayatından ders çıkarabiliriz. Okumak isteyenlere şimdiden iyi okumalar dilerim.