İlk kitaba kıyasla biraz daha iyiydi ama fazla uzatıldığını düşünüyorum.Yani çok bir amaç yoktu.Kitap ne için yazılmış onu tam anlayamadım...
Bu sefer kızımız Mafalda artık kör olmuştur ve gözlerindeki griliğe artık yabancı gözüyle bakmıyordur.
Mafalda artık Filippo'ya olan hislerinden emindir.Yani ona aşıktır.Mafalda'ya sesleniyorum gül gibi çocuk kaçıyordu sjsj.
Kitap çok hoşuma gitmedi.Daha 6. sınıfa giden iki çocuğun otuz yaşına gelince evlenmeyi vs. düşünmeleri bence çok normal değil.Ama herkesin kendi fikri tabiki.
Ardından bir başka şey ise kitaplardaki Mafalda ile yakın dost olan karakterlerimizi biraz daha ayrıntılı anlatmasını istiyorum Elsa'nın durumları kafada bir soru işareti bırakıyor.Neden ailesiyle yaşamıyorda tek başına yaşıyor ve bu kızın ailesi bu kadar zengin ise eğer bu kız neden eski bir kulübede yaşıyor.Belki üçüncü kitapta bunlar ortaya çıkıyordur bilmiyorum ama bence ikinci kitap fazla uzatılmıştı yani bu kitaptaki bazı şeyleri çıkarıp üçüncü kitabı eklersek belki daha güzel olabilir...Bunu zaman gösterecek!
Kitap kapağındaki karakterler 29-30 yaşlarında gözüküyor bunun bir anlamı olduğunu düşünüyorum mesela filippo ve mafalda'nın otuz yaşında eğer birini bulamamışlarsa evlenme sözleri ile alakali olabilir.Bazı şeyleri çok kısa anlatmıstı bazı yerler gereksiz uzundu.İlk kitabı kadar mükemmel olmasada yinede idare ederdi.
Filippo'nun hastalığı çıktı kitabın sonunda orası çok kısa anlatıldı yani ve Filippo ve Mafalda'nın barışma kısmı çok kısaydı.Onları arkadaşça daha uzun sindire sindire okumak isterdim.
Kitabı öneririm ama daha öncelikli kitaplarınız varsa onları okumanızı tavsiye ederim.