Görme yetisini tamamen kaybedeceğini öğrenen 9 yaşındaki Mafalda'nın karanlıkla mücadelesi anlatılmaktadır. Tüm bu olumsuzluklara rağmen Mafalda, hayatın tadını çıkarmayı ve yeni insanlar tanıyıp maceralara atılmayı ihmal etmiyor.
Hediye olarak aldığım bir kitaptı. Onun için severek okudum ve beğendim. Mafalda'nın her şeye rağmen kararlılıkla yoluna devam etmesi ve cesaretli olması beni sevindirdi çünkü kitapta da dediği gibi "Korkarak yaşamak, yaşamak değildir." En mutlu olduğum kısım ise kitabın sonunda Mafalda'nın onun için vazgeçilmez olan şeyin gerçek bir arkadaş bulmak olduğunu anlaması.