Kitap ilk çıktığında, Dillerden düşmedi. Ne büyük sükse yapmıştı o zamanlar. Aradan 10 yıldan fazla zaman geçmesine rağmen hep aklımın bir köşesinde yer etti. Önce parasızlıktan, lisede kitap almak lükstü, sonra iş hayatı yüzünden zamansızlıktan okuyamadım.
Sonunda okuma fırsatım oldu. Çok uzatmadan... Romandaki kişiler birer karaktere dönüşemeden yarım kalmışlar. Olayın akışı onlarda hep beklenen davranışı gösterdiği için tek bir zihinden çıkan yapay karakterler olduğu çok belli. Kitabın sonu aşırı tahmin edilebilir ve anlamsız. Kitabın vurucu yanını tamamen boşa çıkaran bir final olmuş. Ben size LOST dizisi diyim, diziyi izleyen anlar.
Kitabın tek vurucu yanı bölümlerin akıcılığı. Parça parça bölümler çok iyi kurguyla kendini birleştiriyor ve zihninde oluşan soru işretleri tatmin edici şekilde cevap buluyor.
NY Times'ın yahudi unsurunu barından potansiyel her iyi kitabı cilalamsı gibi bu kitapta aşırı cilalanmış bir kitap. Okuduktan sonra anladım ki, ilk çıktığında bu yüzden dillerden düşmemiş...