Puan vermedi·208 syf.··
2025 60. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 24 Eylül 2025 23:55
GÜNÜBİRLİK HAYATLAR İRVİN D.YALOM KAPAK TASARIMI Kitabı daha hiç okumadan kapağa baktığımda çok beğeniyorum çünkü eserin adıyla Günübirlik Hayatlar ile oldukça uyumlu olan Türk kahvesi fotoğrafı çok hoşuma gitti hepimizin her gün kaç defa gördüğümüz tabloyu gözler önüne sermiş ancak kitabı okuduktan sonrada keşke İrvin’in odasının fotoğrafının kapak fotoğrafı yapılmasını düşündüm ve bu fikir daha da hoşuma gitti. ESERİN ADI Eserin adı Günübirlik hayatlar eve ama orijinal adı Creatures of a Day yani Bir Günün Yaratıkları ismini gerçekten kitap toplantımızda bir üyemiz fark etmişti ve İrvin’in neden danışanlarına yaratık dediğini garipsedim ve çözemedim. Pegasus yayınevinin ve çevirmenin de neden Günübirlik Hayatlar olarak çevirdiğini daha da anlamadım. Üslup-Akıcılık Eseri okurken o kadar heycanlandım,hüzünlendim,heycanlandım,mutlu oldum ama en çok empati kurmanın ve insanların hayatlarına hangi pencereden bakmamı sağlayacak bir biçimde yazması ve bu durumu anlatırken kullandığı üslup gerçekten çok güzeldi. Eve gidip kitabı okumak için sabırsızlıkla zamanın geçmesini bekliyordum bu kısımda kitaptan ve yazarın kaleminden hiçbir kusur göremedim, mükemmeldi. GENEL Eserde ilk seans olan Buruk Tedavi başlığı ile zaten bana bir sarsıcı geldi. Bir e-postadan gelen mesajda ilhamını yitiren bir yazarın yazı yazamadığını ve acaba kendisiyle seans yapmak ister mi diye sorması İrvin’in dikkatini çekmiştir. Bu hikayede en sevdiğim yer olan irvin 80 yaşında seansa gelen hastanın 84 yaşında olması ve İrvin’e sen daha gençsin demesi gerçekten o yaşları görebilsem ve biri bana 80 yaşında sen daha gençsin dese ne tepki verirdim merak ettim ve güldüm gerçekten o yaşlardaki düşünce ve deneyimin değerini düşünemedim. Bir başka etkilendiğim yer olan ve İrvin’in bazı seansa gelen hastalarına uyguladığı bir günün 24 saatini anlatsan neler anlatırdın sorusunu kendime sordum ve seçemedim. Paul’un seansa gelme sebebiyse kıvrak zekalı olan arkadaşını kaybetmesi üzerine kıvrak zekalı sohbet edeceği bir arkadaş bulamaması ve İrvin ile bu yüzden seans alması gerçekten hayran kalınacak bir sohbet ve düşünceydi ki kendimce böyle bir çevre edinmeye çalışıyorum. Sürekli birilerine bir şeyleri açıklamaya çalışıyoruz neden açıklıyoruz ki özellikle bizim seviyemizin altında olan insanlara 50 kere de anlatsak anlamayacağından dolayı bu zamanı daha kıymetli ana çevirmeliyiz. Hakiki Olmak Üzere; İnsanın bazı durumları sıfırda tek başına başarması bu durumun gelecekte bireye olan gücü deneyimi hiçbir başarı ve deneyimle kıyaslanmayacak kadar kıymetli ve güçlü bir yaklaşımdır. Ölümden sonraki hayatta bir hayat yok ise ve sonsuza kadar ölü kalmanın düşüncesi gerçekten çok ağırdı düşün düşün nereye kadar insanlar hep hatırlanmak ister ve bence çoğu insanda yaşama bu yüzden sarılır. Arabesk; Sürekli başkalarını sevmenin gerçekten saçma olduğunu düşünürüm çünkü başkalarına verdiğimiz sevginin yarısını kendimize verirsek o zaman ne kadar mutlu olduğumuzu anlamış oluruz. Özellikle aşık insanların aşık oldukları kişiye yükledikleri anlamdan dolayı yüceleştirilmesi ve bu sevgi, aşk bir gün sona erdiğinde tüm bireylerin yaptıklarından pişmanlık duyması sadece bireyin kendi özüne inememesi ve kendini sevememesinin sonucuna bağlamaktayım. Bu kısımda her şeyi tamir eden babaların ölümü tamir edememesi kısmı beni çok etkiledi babalar çocukların gözünde sorun ne olursa olsun o sorunu tamir edebileceğini düşünürler lakin benim de burada babamın bir yakınını kaybettiğinde hıçkırarak ağladığı bir gün aklıma geldi ve o gün gerçekten bir sorunu çözemediğini ve çaresiz olduğunu görünce acayip kötü hissetmiştim. Beni Tel Örgülerin Ardına Hapsetme; Bu bölüm çok hoşuma gitti özellikle İrvin’den seans alsaydım ve tek seans hakkım olsaydı bu ne olurdu diye sordum kendime ve şu cevabı verdim ‘’ zamanı yönetemiyorum, zamanı yönetemediğim zaman strese giriyorum, bilgiler edindikçe daha da bilgili olmak istiyorum bu bazen hayatımı etkiliyor’’ diyerek cümleye başlardım… Bu bölümde şarkı sözleri kısmı beni çok etkiledi ki kendimde seslendirdim anı ölümsüzleştirmek istedim çok tatlıydı. Hiç Değilse Çocukların İçin Toparlan; Bir hemşirenin hikayesini anlatması çok etkileyiciydi ancak bunu etkili kılan durum ise hemşirenin ölecek olan hastalarla yakın ilişki kurup arkadaş olması ve sonrasında hastaların ölümleri ile kendisinin üzülmesi bu duruma alışmış olsa da kendisi de kansere yakalandıktan sonra tüm hayatı değişmeye başlamıştır. Seansa gelen çoğu hastanın İrvin’in kitaplarını okuduktan sonra İrvin’den seans alması bazen beni gerçekten İrvin’in iyi bir yazar iyi bir psikolog olmasının yanı sıra iyi bir pazarlamacı olduğunu da kanıtlamış oldu. Bu bölümde bana tokat atan bir yer vardı hayatım boyunca kaybettiğim tüm sevdiklerim tek sıra halinde karşımda olsaydı ve onlara tek bir cümle kursaydım onlara ne söylerdim gerçekten çok düşündüm burada tebrik ederim yazarı. Geçmişi Kabullenmek İçin Ümidini Yitirmelisin; İrvin’in mesleğini kitabı okudukça kıskandım insanlarla sohbet edip ve para kazanmak gerçekten muazzam bir durumdu. Ve ben bunu düşünürken alt paragrafta İrvin’in mesleğinin kalitesinden ve zevkinden bahsetmesi bence burada okuyucuların ne düşüneceğini tahmin etmişti. Git Kendine Ölümcül Bir Hastalık Bul Ellie İçin; ‘’ Ben ölene kadar benimle görüşmeyi kabul eder misin ? ‘’ bu nasıl bir alıntıydı ya of off… Üç Gözyaşı; Eserde en beğenmediğim bölüm olan Üç Gözyaşının içinde geçen ‘’ Yeterince yaşamadığını hissettiğinde ölümü düşünmek her zaman çok daha ızdıraplı olur.’’ Sürekli ölümü düşünmeden yapılan planlar tamamlanmadan ölüm bize bulduğunda ölüm çok daha fazla acı veriyor neden mi çünkü planlarımız ölümden bile daha önemli… Günübirlik Hayatlar; Jared’in iki kadını da birbiriyle aldatması ve Marie Jared ile evlenmeyi bekler ancak Jared’in Marie ile evlenmeyi niyeti yoktur ki bu Marie kanser olmadan önce verilmiş bir karardı ancak Marie’nin haberi yoktu ki kanser olduktan sonra ise Jared şimdi Marie’nin sırf kanser olduğu için Jared’ın kendisiyle evlenmeyeceğini düşünmesi bir ilişkinin çıkmazıydı. Eseri cidden çok beğendim. Eserde bana göre empati, duygu yönü çok yüksek bir kitaptı ki empati algısı yüksek insanların daha da etkileneceğini düşünüyorum bu eseri okuyanlar lütfen sesli ve sakin bir müzik açarak okusunlar okurken ne demek istediğimi anlayacaksınız. İyi okumalar dilerim.
Günübirlik HayatlarIrvin D. Yalom · Pegasus Yayınları · 201616,3bin okunma
·
134 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.