·424 syf.··Beğendi
···Okunma: 11 Ekim 2025 01:22 Sanırım az önce, gerçekten de okuduğum en iyi kitaplardan birini bitirdim. Her şeyiyle inanılmaz bir yolculuktu. Ben ne okudum ya... Yoğun programım sağ olsun hiç istemesem de elimde süründü (kesinlikle kötü olduğundan değil*) Hendrix'den daha önce En Yakın Arkadaşımın Şeytan Çıkarma Ayini'ni okuyup bitirdiğimde sevip sevmemek arasında kalmıştım, kesinlikle vasat değildi ama daha iyi olabilirdi bence. Kendisi yurt dışında fazlasıyla sevilen ve önerilen bir yazar olduğu için dilimize kazandırılan ikinci kitabına (yanlışım varsa düzeltin) bir şans vermek istedim ve bundan kesinlikle en ufak bir pişmanlığım bile yok çünkü GKKVAR TEK KELİMEYLE İNANILMAZDI! Bazı yerlerde gerçekten tüylerim diken diken oldu, nefes almayı dahi unuttum! Huzurlu bir akşam geçirmek istiyorsanız özellikle orta kısmı gündüz okuyun, sinirlerimi geren çok yer oldu ve bunu hissetmek inanılmaz bir şeydi. İyi işlenmiş urban horror hikâyeleri okumayı gerçekten çok seviyorum ve GKKVAR, kesinlikle bir vampir avlama kitabından daha fazlasıydı. Stefan Zweig'dan beri kadınları bu kadar iyi anlayıp onlarla bu kadar iyi empati kurabilen erkek bir yazar okumamıştım. Bir vampir belasına sıkışıp kalmalarından çok içinde sıkışıp kaldıkları evlilikler ve eşlerinin hiçbirinin beş para etmez olduğunu okumak canımı daha çok sıktı, yemin ederim kitap female rage'imi uyandırdı. Hatta keşke Harris, hayatta kalmaya çabalayan, zaten iğrenç bir sisteme sıkıştıkları için kendilerine yeni yol çizmek zorunda kalan, ev-iş-çocuk-eş dörtgeninde debelenip duran kadınların çocukları yerine, hiçbirinin beş para etmediği, ataerkillikle yoğrulmuş, toplasanız altısı 1 iq etmeyecek eşlere musallat olsaydı, bence hiçbirimiz bundan şikayet etmezdik. İçimde inanılmaz bir sinir var. Yemin ederim gidip altısını birden boğacağım. Cidden öyle olsaydı direkt derdim ki hiçbiriniz bir şey yapmayın, Harris'i de alın aranıza gül gibi yaşayıp gidin, missss... :') Tabii öyle bir şey olsaydı altısı da ölene kadar hiçbir şey fark etmezlerdi SDKDKKSFKDKDKF Bu kitabı bir erkeğin gözünden okuyup şu keşmekeşi nasıl anladığını görmeyi çok isterdim...
Belli bir yerden sonra Harris'in geçmişini çok merak ettim, keşke yazar oraya da azıcık değinseydi. Kesinlikle anlatılmaya değer bir hayat yaşamış. Tüm zamanların favorileri listeme girdi, her şeyiyle muhteşem bir kitaptı... Welcome back, close enough The Sinmers! Arkadaşlar kesinlikle alın okuyun, tek kelimeyle mükemmeldi. (Uzun süre üzerine düşünmeden şeftali yiyebileceğimi sanmıyorum, lol. Çok üzücü bir hikayeydi ama, linç kültürü gerçekten de çok acımasız. :/)