Yaşar Kemal’in İnce Memed 1 romanı bana göre sadece bir köylü isyanı değil, haksızlığa karşı duran bir yüreğin hikayesi. Memed, güçlü biri değil ama içinde büyük bir adalet duygusu var. Abdi Ağa’nın zulmüne karşı çıkarken aslında herkesin sustuğu bir dünyada “yeter artık” diyor. Romanı okurken en çok doğa betimlemeleri etkiledi beni. Çukurova’nın sıcağını, toprağın kokusunu neredeyse hissettim. Yaşar Kemal’in dili sade ama çok güçlü; insanın içine dokunuyor. Benim için İnce Memed, özgürlüğün ve direnişin simgesi. Haksızlığa sessiz kalmamak gerektiğini, bir kişinin bile her şeyi değiştirebileceğini hatırlatıyor.