KUANTUM SİLGİ DENEYİ (KISACA): Bir parçacık (foton), bir sistemden geçerken hangi yoldan geçtiği bilgisi alınmazsa, dalga gibi davranır. Ama eğer gözlem yapılırsa, tek bir yoldan geçmiş gibi görünür (parçacık davranışı). Dahası: Parçacık zaten “geçtikten sonra” bile gözlem kararı verildiğinde, geçmişteki davranışı değişiyor gibi görünür. Yani: “Şimdide yaptığın bir gözlem, geçmişte olanın şeklini değiştirebilir.” BU DENEYİ GEÇMİŞTEKİ DUYGUSAL BİR OLAYA UYARLAYALIM: Sen geçmişte bir olay yaşadın: • Biri seni terk etti. • Bir hata yaptın. • Bir kayıp yaşadın. • Bir aile bireyi seni küçümsedi. O anda senin zihinsel gözlemin şuydu: “Ben yetersizim.” “Demek ki sevilmeye layık değilim.” “Ben korumasızım.” O anki bilinç: korku, değersizlik, güvensizlik. Bu gözlem, tıpkı kuantum deneyindeki gibi: Geçmiş olayın anlamını sabitleştirdi. AMA ŞİMDİ, O OLAYA TEKRAR BAKIYORSUN Tıpkı deneyde olduğu gibi, sen de bugün: O olayı yeniden hatırlıyorsun. Ama bu kez başka bir gözlemle. Diyorsun ki: “Ben çocuktum, anlamlandıramadım.” “O kişi de kendi korkularındaydı.” “Aslında ben yalnız değildim, sadece öyle hissettim.” Ve ne oluyor? ✔️Geçmişin enerjisi değişmeye başlıyor. ✔️Tıpkı kuantum silgi deneyinde geçmişteki yolun değişmesi gibi, senin zihnindeki “geçmiş gerçekliği” de yeniden yazılıyor. ŞİMDİDE BİLİMSEL OLARAK BAKALIM BU BİR GERÇEK Mİ? Evet. Nörobilim de gösteriyor ki: Her hatırlama, bir yeniden yazım eylemidir. Sen bir anıyı her hatırladığında, o hafıza yeniden düzenlenir. ☑️O yüzden kuantum silgi deneyindeki “geçmişin değişmesi” fikri, psikolojik düzeyde de gerçek ve mümkündür.
·
46 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.