8/10
·388 syf.··
2025 24. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 16 Ekim 2025 18:22
Yine benim açımdan çok değişik bir kitabın incelemesiyle geldiim. Evet, çok değişik bir kitaptı. Nedenini ise bilmiyorum. Favorilerime giremedi maalesef hâlâ hapishane şifacısı serisi yerini koruyor... Kitabın aşşırı karanlık bir teması var ve bana sanırım bu kadar karanlık bir tema fazla. Her karakterde bir intikam duygusu var. Ve her karakter gri yani ne kötü olduğunu ne de iyi olduğunu anlayabiliyoruz karakterler bu ikisi arasında mekik dokuyormuş gibi geliyor. Yani açıkçası ben hangi karaktere güveneceğimi bilemedim. Hâlâ Ren'e ısınamadım ya... Sanırım ilk defa bir ana karaktere ısınamadım. Bu da Ren'in hiç güvenilir biri gibi olmamasından dolayı olabilir. Ren'e güven olmaz arkadaşlar. Sanırım hâlâ bu kitaptaki en sevdiğim karakter Theo. Çünkü diğer karakterlere bir türlü ısınamıyorum. Bu kitapta okuduğumuz ve yeni katılan karakterler, yani Nevelyn, Dahvid ve Ava... Bunlar hakkında ne düşünmem gerektiğini bilmiyorum. Hepsinin içinde bir intikam ateşi var ve bu hem onları hem de etraflarını yakıp küle çeviriyor. Sanki bu kitap bize şu mesajı vermeye çalışıyormuş gibi geldi bana: intikam duygusuyla yanıp tutuşursanız hem kendinize en çok da etrafınıza, çevrenize zarar verirsiniz. Yani kitabın son sayfalarını okurken ben bu çıkarımda bulundum çünkü ÇÜNKÜ (Spoiler!!!) Her birinin sevdiği bir insan ölüyordu (her birinin değil de- neyse). Nevelyn... Aha dedim Garth'la birlikte mutlu olacaklar ve belki yeni, mutlu bir hayata başlayacaklar dedim... Adam öldü. Sanırım bi bu adamın öldüğüne üzüldüm ya, çünkü çok içten ve samimi geliyordu. Aha buldum! Kitaptaki tek samimi karakter. Bir ajan olmasına rağmen hiçbir duygusu sahte değilmiş. Cath'ın ölmesi beni hiç etkilemedi desem yeridir. Dahvid kendi etti kendi buldu gibi bir şey oldu. Neyse. Ve Ava... Son sayfalarda tanıştık ama seni de hiç gözüm tutmadı. Yani anlayacağınız bu kardeşlere hiç güven olmaz. (Bu sonuca nasıl vardın diye sormayın kitabı okuyunca başka bir sonuca varma şansımız olmuyor.) Kurgu güzel işlenmişti. Ve çok hızlı aktı gitti, çok hızlı okudum ve bundan önce okuduğum kitaplara kıyasla hızlıca bitirmek beni motive etti diyebilirim. Ve de sıkılmamı engelledi... Bence bu kitap -bu seri- herkese göre değil. Kitap fazla karanlık temalı, karakterlere güven duyamıyorsunuz, kitabı okurken resmen o intikam duygusunu hissediyorsunuz... Bunları göze alabilecekseniz eğer okuyun derim ama bunların hepsi bana fazlaydı ya. Ve ve ve kitap kesinlikle +16. Bence kitabın içeriği daha küçük yaştaki bir insanı etkileyebilir olumsuz anlamda. Sağlıklı, huzurlu, mutlu ve bol okumalı günler geçirmeniz dileğiyle...
Duvarlarda Bir FısıltıScott Reintgen · Artemis Yayınları · 202433 okunma
··
88 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.