Bizim Evin Arkası Paris- Merve Koçhan
Sevgili Merve’nin ikinci kitabı ile beraberiz! Şöyle bir eski zamanları karıştırınca üç yılın su gibi aktığını fark ettim. Ondan Geriye’yi okuyalı üç koca yıl geçmiş… Yeni hikayeleriyle buluşmak eski bir dostla konuşmak gibi oldu benim için…
Kitabımız 11 ayrı hikayeden oluşuyor, ismini de 10. Hikayesinden alıyor. “Bizim Evin Arkası Paris”.
Kendine has samimi üslubu ile Merve Koçhan’ın hikayeleri okuyucuyu ya düşündürerek başlıyor ya da sonunda üzerine düşündürmeyi başarıyor… ayrı ayrı süprizlere gebe diyebiliriz :)
Yalnızlık, varoluş, anlam gibi çeşitli temalarda hikayelerle karşılaşıyoruz. İnsanın pek çok yanı güzel açılardan işleniyor, düşündürüyor, nihayetinde üzüyor da.. Kiminde istiridye oluyoruz kiminde bir dilek ağacı… Cerrahlardan şüphe edip aşklarımızı sorguluyoruz, sınıf farkına kinlenip Paris’te gezintiye çıkıyor… ara sıra olağan üstü haller de yaşıyoruz paralel evrenlerden. hepsinde duygularımız bir ama; insanız.
İçlerinden, Başka Yerde Şubemiz Yoktur hikayesi en çok aklıma kazınanı oldu nedense. Kusurları iyileştirme mottosuyla çalışan işletme sahibine bir gün getirilen yaralı kalbin öyküsü. Ve kalbi getirenin. Her okuyanın bambaşka duygular yaşayacağı bir öykü olacaktır…
Sevdiğim alıntılardan biriyle noktalıyorum:
“benim aklımdaki ve hayalimdeki Paris daha güzeldi”
Kalemine sağlık
Farklı bir nefes arayan öykü okurlarına açık tavsiyedir, tadınız