Puan vermedi·216 syf.··
2025 24. kitabı
Spoiler içerir! Kitabı beğendim. Ölümün yaşamı, yaşamın da ölümü nasıl beslediğini çok güzel anlatan bir kitap. Ölme isteğinin yaşamı sona erdirmek anlamında olmadığını ama yaşanılan hayatı sona erdirmek anlamında olabileceğini düşündürdü. Anlatımı da akıcıydı. Özellikle acılaşma kavramını çok sevdim. Bu kavramın bir diğer adı vitriol. Herkesin bünyesine bulunduğundan ve bağışıklığın zayıf olduğu anlarda ortaya çıktığından bahsediyor. İnsanlar normal bir hayat yaşarken de yani herşey rutinken de gitgide zehirlediğinden bahsediyor. Doktor, Freud'un libidoyu keşfedip psikanalizi geliştirmesini örnek göstererek, acılaşmanın yavaş yavaş öldürdüğünden bahsedip, buna tedavi geliştirmeye çalışıyor. Ve aslında etkileşim halinde olduğumuza da değiniyor. Mesela veronika'nın her an ölümle yüzleşmesi hem onda hem çevresinde bir yaşam bilinci oluşturuyor. Özellikle geçiş dönemlerinde okumayı önereceğim bir kitap.
Duygu ve Düşünce
Veronika Ölmek İstiyorPaulo Coelho · Can Yayınları · 2020102,5bin okunma
·
32 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
güzel bir paylaşım olmuş, kaleminize sağlık.