Orhan Kemalden okuduğum ilk kitap, başlarken edebi dilinin ağır olacağı yönünde bir düşünceye kapılmıştım. Kitap tam bir yeşilçam filmi ya da günlük dizilerdeki gibi. Okurken sinir krizleri geçirdim. Nazan karakterini okurken bir insan nasıl bu kadar aptal olabilir bu saflık değil başka bir şey diyerek hep sonlarda düzeleceğini düşündüm. Kadının toplumdaki yerinden, erkeğe hizmetçi olarak yaratılmasından, uysal oluşunun da aslında sonunu hazırlamasından bahsededek çeşitli yönleri ele almış yazar. Yazıldığı dönemin yapısını yansıttığını düşünüyorum.