TAMAM GALEANO,SENSİN...
Puan vermedi·197 syf.··
2025 42. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 31 Ekim 2025 19:52
Sayın Galeano yola hangi motivasyonla çıktınız bilmiyorum ama işinizi biraz savsaklamışsınız.Eğer niyetiniz kitlesel bir uyanış başlatmak idiyse (biraz kulağa garip geliyor bu -idiyse- ama neyse) ki bence öyle, üzgünüm amacınıza ulaşamadınız.Yani bence ulaşamamışsınızdır.Çünkü çoğunlukla ne anlattığı belli olmayan anekdotlardan oluşan bu kitap okuru etkilemekten çok uzak.Bir çeşit ansiklopedi gibi bir şey bu.Biraz edebi cümlelerle süslenmiş bir ansiklopedi tabi. Her ne kadar Galeano anlatmak istediğini pek anlatamamış,kem küm etmiş ise de biz hissemize düşeni aldık.Tarih boyunca hep hor görülmüş,hep ikinci planda kalmış ve hak ettiği değeri bir türlü görememiş kadınlar için bir isyan bayrağı çekilecekse eğer bu, bu kitabın yaptığı gibi yapılmaz in my opinion. Eveleyip gevelemeden diyeceğini deseydin daha iyi olurdu sanki.Yine de tarihin tozlu sayfaları arasından bulup çıkardığı kadınlarla insanda küçük bir kıvılcım yakıyor doğrusu.Bazılarının adını hiç duymamışız.Oysa çok önemli işlere imza atmışlar.Ruhumuz duymamış.Tarihi yazanların da kadınlara bir özür borcu var demek ki. Üstüne biraz daha çalışılması gereken bir kitap.Kitap Galeano'nun biraz savruk anlatımı nedeniyle etkisini büyük oranda yitirse de mesajı ucundan kıyısından almak mümkün. Okunur.Okuyun.
KadınlarEduardo Galeano · Sel Yayıncılık · 20242,664 okunma
·
41 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.