Her hareketin iyisi ve kötüsünü değerlendirmek için kendi düşüncesini ölçüp tartmayı, vardığı sonucu uygun bulduğunda iş görmeyi alışkanlık hâline getirmek çoğu kez kötü olmayabilir. Ancak, orduda daha üst makama yükselenlerin, o makam için yaşı, deneyimi ve rütbesi uygun olmayanlardan genellikle daha geniş, daha kapsamlı, daha bilgili, daha kavrayışlı olmaları kabul edilmesi gerektiğinden astın, üstün verdiği konuları özünü anlayamasa da uygulamaya zorunlu tutulması, ordunun disiplin anlayışının temel gereklerindendir.Zabit ve Kumandan İle HasbihalMustafa Kemal Atatürk