Puan vermedi·240 syf.··Beğendi
···Okunma: 11 Kasım 2025 20:16 Öncelikle inceleme ekledikten sonra puanlama yapacağım çünkü tam puan vermek istiyorum haksızlık yapmak istemiyorum öncelikle kitabın ana konusu Ahmet’in dedesinin ve Ahmet’in Usturlap ve Ayna etrafında şekillenen hikayeleri aslında iki hikaye de Usturlap ve Ayna’ya bağlanıyor o yüzden. Şimdi beğenmediğim yerleri söyleyeyim kitap da aşırı derece bir dinci anlatım mevcuttu tabiki de yazar kendisi bilir yazacağı yazıyı da konuyu da ancak okurlar, eleştirmenler de kendine göre eleştiri yapar bana din müdahalesi çok fazla geldi 1 puanı buradan kırdım ayrıca kitap içerisinde çok fazla arapça, farsça ve eski Türkçe kelimeler yer almıştı bu güzel bir şey ancak alt kısıma bir sözlük gibi kelimeleri belirtmek ya da sayfa sonuna bir sözlük yapmak zor olmamalıydı bu fazlaca anlamını bilmediğim, anlamadığım kelimeler bana hem zaman kaybettirdi hem de ayrıca kitabı daha anlamsız kıldı 2. Puanımı da buradan kırdım ayrıca anlamsız kelimeler üzerine bir de anlamsız acayip yoğun bir felsefe vardı kitap içerisinde, bilmediğimiz insanlar vardı, bilmediğim felsefecilik veya dincilik , mezhepler vardı o yüzden tekrar diyorum yoğun bir kitap olmasını istiyorsan bu kitabın yoğunluğunu karşı tarafa aktarabilmen için bir açıklama gerek herhangi bir açıklama yok sürekli telefona bakamıyorum kitap okurken bilmediğim felsefeyi anlamadığım için kitabın en az 10 sayfası yok oluyor insanda 3. Puan kırdığım da bu. Son olarak da bazı yerlerde felsefe, din açıklaması yaparken bazı yerlerde aniden hikayeye dalış yapıyor ya da aniden hikayeden felsefeye dalış yapıyor bu da yine kitabın karışmasını ve anlaşılır olmasını zorlamıştı. Kitap çok anlaşılır değildi ancak içerisinde bulunan 2 hikaye de akıcıydı ve insana kitabı okutuyordu. Kitap da özellikle Türk kültürünü, Türk inancına değinmesini, bazı yerlerde konuşmalar ile gerçek dincilerin nasıl olduğunu özellikle de sürekli dincilere pembe bir gözlük ile bakılmamasını da hoş buldum çünkü doğruları okumak kitaplarda önemli gerçeği okumak Türk gerçeğini de müslüman gerçeğini de her neyse kitabı genel anlamda beğendim güzeldi iyiydi eksikleri vardı elbette ki ancak okunabilir güzel bir hikaye olmuş ve Türk ve İslam tarihinin endeksi olmuş kitap. Maalesef sonradan puan eklenilmiyormuş o yüzden puanımı da buradan yazayım 6/10 veririm bu kitaba.