2/10
·208 syf.··
2025 45. kitabı
·
2 saatte okudu
·
Okunma: 13 Kasım 2025 16:25
Edebi yönü yok, metaforik yönü yok, şiir kitabından ziyade bir aforizma kitabı gibi. Yazarın üç şiir kitabından ikisi New York Best Seller olduğu için üç kitabınıda birden aldım fakat bu kitapdan sonra diğer ikisinide rafa kaldırmayı düşünüyorum. 200 küsür şiirin olduğu kitapta sadece 3-5 tane güzel şiir var, onlarda chat gpt’nin bile yazabileceği seviyede, duygusuz şiirler. Kitaptaki bir kaç şiir hakkında yorum yapmak gerekirse: “hiçbir kitap taşıyamaz sırtımızdaki hikayelerin ağırlığını” — Berlin / İstanbul seferi yapan tırcı abi bile böyle bir söz yazmaz, dorsesinin arkasına. “yumuşak kalpli olmak güçlü olmaktır” — 5 satırlık aynı zamanda 5 kelimelik bu şeye şiir demek edebiyatı katletmektedir, aynı zamanda bu dizelere benim şiirim demek ayıptır, bu sözü tarihler boyunca binlerce insan söylenmiştir. Bu dizeleri yazıpta şiir diye pazarlamak, üstüne birde New York Best Seller olmak, akıl alır gibi değil… “şu hayatta benim de bir yerim olduğuna inanmaya çalışmak sağlak doğduğum halde sol elle yazmaya kalkışmak gibi” — Kitaptan beğendiğim nadir dizelerden, mükemmel bir şiir olmasada kabul edilebilir bir şiir. Şunuda eklemeliyim ki şairin şiirlerinde kendini anlattığı kadarıyla, herhangi bir insan toplumu için iyi bir insan olduğunu düşünmüyorum.
Süt ve BalRupi Kaur · Pegasus Yayınları · 20179,7bin okunma
·
39 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.