Han Kang' ın iki kitabını okudum. Tarzına henüz çok alışamadım o yüzden anlamakta zorluk çekiyorum. Acıyı anlatma tarzı daha farklı.. Kitapta en çok etkilendiğim kısım konuşma yetisini kaybeden kadın. Her yerde kadına yüklenen şeyler fazla. Boşanması, annesini kaybetmesi, çocuğunun velayetini kaybetmesi, çocuklukta yaşadığı travmalar zor geliyor ve konuşma yetisini kaybediyor. Fiziksel bir kayıp değil ama kendini korumak için sessizliği seçiyor. Kadınların en çok tercih ettiği koruma mekanizması sanırım susmak..