Puan vermedi·240 syf.··Beğendi
· SPOİLER VAR, DİKKAT!
Roman uzunca bir süre çok sakin ilerlerken Belma'nın yatağa düşmesiyle her şey bir anda değişiyor.
Belma yaşadıklarını anlatırken etrafındaki insanların son derece duyarsız ve acımasız oldukları görülüyor.
Kimse ona yardım etmiyor, yanında durmuyor, sadece dedikodu yapılıyor. Belma'nın ölümü herhangi bir dramatik yükselişin parçası değil; tamamen çevresinin yozlaşmasınun sonucu.
Onun çöküşü, romanın başından beri gizli gizli biriken gerçekliği ortaya çıkarıyor.
Finalde Mebrure mutluymuş gibi görünen bir kapanış yaşasa da, Belma'nın ölümü o kadar ağır ki okur için bu mutluluk çok arka planda kalıyor.
Ucuz atlattı Mebrure diye bir saniye düşünülerek Mebrure'nin mutlu sonunu anlatan o birkaç sayfa Belma'nın acısı atlatamayarak okunuyor.
_Özellikle bebeğin gömülme sahnesi beni mahfetti._