Puan vermedi·176 syf.··Beğendi
· "Annemden aldım çeyizimi,
Serdim dantel dantel ömrüme.
Aldığım çeyiz değilmiş,
Kaderimmiş meğerse..."
"İnsanın yüzeye hızlıca çıkabilmesi için önce en dibe batması gerekirmiş."
"Aslında kocaya kaçan kızlar aslında birine kaçtıkları için yapmıyorlar bunu, birinden kaçtıkları için yapıyorlar. Bende kocaya kaçmamıştım aslında sevgisizlikleriyle büyüdüğüm anne ve babamdan kaçmıştım."
"Sən əşşək olmayı bırakıp insan olduğunu anlayınca kimsə səmər vuramıyormuş məğər!"
"Tanık... İnsan psikolojisi için çok önemli birşeymiş biliyormusun? Bir yerde okumuştum, yaşlılar eşlerini kaybettiklerinde en çok bu yüzden depresyona girerlermiş. Çoluk çocuk kendi hayatını yaşıyor, eş dost desen çoğu ölmüş gitmiş, hayatının tanığı bir eşi var onuda kaybediyor. Yaşadığın anıları paylaşabileceğin bir tanığın olmayınca insan psikolojik olarak acı çekmeye başlarmış.."
"Belki de bu yüzden, baba yokluğunun bana verdiği acı, anne yokluğunun Ayşe'ye verdiği kadar derin bir acı değildi. Yokun yokluğunu kabul etmek, varın yokluğunu kabul etmekten daha kolaydı.."
"Kırık cam teorisini duydunuzmu? Bir araştırma sonucu jilet gibi, yeni bir arabayı mahalleye terk edip gözlemliyorlar. Bir hafta boyunca arabaya kimse dokunmuyor. Sonra aynı arabanın balyozla bir kaç camını kırıyorlar. Ve çekilip gene gözlemliyorlar. Bir kaç saat içinde arabayı kırıp dökenler, teybini ve aküsünü çalanlar peyda oluyor. Aynı çöp atılmış bir kaldırıma herkesin çöp atmaya başlaması gibi..."
"Bu yaşıma kadar öğrendiğim bir şey varsa o da cennete ya da cehenneme gitmek için ölümü beklememizin gerekmediğidir. Çünkü her insan kendi cennetini de cehennemini de içinde taşır. İçin için Cennet bahçelerinde gezinir Kevser şarabını yudumlar. Ya da tam tersi olur kendi yüreği zebanisi, odunu, ateşi, koru, közü, cehennemi haline gelir."
"En zalimce eziyetlerden biri budur biliyor musun? Seninle hiç konuşulmaması, hiç gerçekten nasıl olduğunun sorulmaması, konuşmaya çalıştığında dinliyormuş gibi yapılıp aslında hiç kulak verilmemesi...Evet evet, çok zalimce bir şey bu! çünkü dıştan bakınca görünmüyor yaran, anlıyor musun? Tokat yok, kavga yok, dayak yok... Ama sevgi de yok. Sen bile fark edemiyorsun sorunun ne olduğunu."