“Ölüm Allahın emri,
Ayrılık olmasaydı.”
Türk edebiyatının en önemli isimlerinden biri olan Orhan Veli’nin şiirlerini toplu hâlde okumak, uzun bir aradan sonra bana çok iyi geldi. Bildiğiniz gibi, Orhan Veli Garip akımının öncüsüdür. Şiirde ölçü, kafiye ya da ahenkten çok duyguların özgürce ifade edilmesini savunur. Onun şiirlerinde günlük yaşamın sıradan anları bile derin anlamlara bürünür.
Uzun zamandır şiir kitabı okumuyordum. Bu kitapta yer alan şiirler öylesine yalın ama bir o kadar da dokunaklı ki, insanın yüreğine işliyor. Basit bir dille, doğrudan ve içten anlatılmış dizelerle hayatın içinden geçiyorsunuz. Hayran kalmamak elde değil...
Eğer siz de şiir okumayı sevenlerdenseniz, Orhan Veli’nin şiirlerini mutlaka okumalısınız.
“Bekliyorum.
Öyle bir havada gel ki,
Vazgeçmek mümkün olmasın.”
“Bilmezler yalnız yaşamayanlar,
Nasıl korku verir sessizlik insana;
İnsan nasıl konuşur kendisiyle,
Nasıl koşar aynalara,
Bir cana hasret,
Bilmezler.”
“Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?
Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.
Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum.”