Okumak Yetmez, Üretmek Gerek!
Puan vermedi·316 syf.··
Beğendi
·
2025 47. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 27 Kasım 2025 18:21
Julia Cameron’ın Sanatçının Yolu, yaratıcılığın gizli kalmış kısımlarına dokunan, kimi zaman motive edici kimi zaman da sabır isteyen rehber niteliğinde bir kitap. Bu kitabı diğer kişisel gelişim kitaplarından ayıran en büyük farkı ise: “okumak” yetmiyor, gerçek etkisini gösterebilmesi için uygulamak gerektiğinin altını çizmesi. Özellikle de sabah sayfaları ve sanatçı buluşmaları… Yani yazmaya, üretmeye kafa yoranların elinde kıymetli bir araç hâline geliyor. Ben de bir yazar olarak kitabı okurken “Evet, kalk ve dene!” dedirten bölümlere sıkça rastladım; o ateşi hissettim. Ama tam da burada bir çelişki doğuyor: Kitaptan gerçekten faydalanabilmek için insanın hayatta nefes alacak vakti ve boşluğu olmalı. Yoğun, sürekli koşturan biri için zincirin ilk halkasını bile uygulamak zor olabilir. Örneğin sabah 5’te kalkıp 3 sayfa aklınıza ne gelirse yazmak… İşte burada kitap, Amerikan kişisel gelişim rutinlerine yaklaşıyor: herkesin yaşam standardının aynı olduğunu varsayıp disiplinli olana mucize vaat etmesi. Yine de kitabın matematiği sizle örtüşmüyor diye onu elden bırakmayın; belki ilham verici olup kendinize göre bir düzen kurmanıza destek olur. Kitapta spiritüel bir damar var, bunu kimse inkâr edemez. İlhamın “Yaradan’dan geldiği”, bizim ise sadece aracılar olduğumuz hissi… Açıkçası bu yanını eleştiren okurların yorumlarını gördüğümde şaşırmadım ama ben anlam veremediğim bir şekilde kendimle çok örtüştürdüm. Bir düşüncenin birden zihne inmesi, o hızın akılla açıklanamaması… Ben de sık sık “Bu fikirler bana veriliyor, sadece yazmam isteniyor” diye düşünüyorum. O yüzden Cameron’ın mistik yaklaşımı beni rahatsız etmedi; aksine uzun zamandır adlandıramadığım bir hissi kelimelere dökmüş gibi geldi bana. “Stephen King” Fikirler nereden geldi bilmiyorum, belki başka bir boyuttan fısıldanıyorlardır. “Elizabeth Gilbert” İlham canlı bir varlıktır, gelip gitmeyi seçer. “Murakami” Sanki içimde başka bir yazar var ve ben ona alan açıyorum.” Fakat bazı egzersizlerin çocukça kaldığını da söylemeden edemeyeceğim. Kimi yerlerde ritmi düşüren tekrarlar var. Özellikle okur dikkatinin tam da dağıldığı anlarda araya sıkıştırılmış alıntılar bende akışı bozdu. Normalde böyle kitaplarda alıntıdan sonra yazarın kendi düşüncesini katıp harmanlaması hoşuma gider; burada ise bazen alıntı havada asılı kalıyor gibi geldi bana. Tabii bu tamamen kişisel bir tercih. Bazı okurlar o alıntıların kendi hâlinde, dokunulmadan durmasından büyülenir, bazılarımız ise benim gibi yazarın onları kendi sesiyle yoğurmasını bekler. Ben şahsen o ikinci gruptanım; alıntının yazarın kendi sesiyle harmanlanmasını, içselleştirilmesini daha çok seviyorum.” Sonuç olarak ben uygulayamamış olsam da kitabın anlayışını beğendim, çünkü bana iyi gelen kısımlar doğru yerlere temas etti. Ancak bu, herkese hitap eden bir kitap değil. Yaratıcı bir işle uğraşan, üretmeye niyeti olan, hatta içinde kıpırdayan küçücük bir sanatçı taşıyan herkes için güçlü bir rehber olabilir. Ama sadece okumakla yetinenler için değil; uygulamayı göze alanlar için. Disiplini seven biriyseniz ve daha net bir yol haritası arıyorsanız, Amerikan kişisel gelişim kitapları sizin için daha uygun olabilir. Sanatçının Yolu ise size esnek ama ilham verici bir rehber sunuyor.” Şimdilik uygulayamamış olsam da, kıymetli hocam Dilek Bilgin yaşadığı deneyimi paylaşmış, linkteki yorumdan okuyabilirsiniz. #289643672
Sanatçının YoluJulia Cameron · Butik Yayınevi · 2023833 okunma
··
1.077 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ben kitabı okuyalı 3 yıl oluyor. Ara versem de sabah sayfalarını yazmaya devam ediyorum ve bana gerçekten iyi geliyor. Bu yıl üçüncü kez başladım okumaya ama haftalık görevleri ilk kez okuduğumdaki istekli bir şekilde yapamadım ve kitap da yarım kaldı. Aralık ayında görevleri yapmadan kitabı okuyup bitirmeyi düşünüyorum.
Sorgulayan Okur M. Işık
Gönderi Sahibi
Seda Hanım, deneyiminizi paylaştığınız için teşekkürler. En azından incelemeyi okuyan arkadaşlar fikir sahibi olur. Ara verseniz de deniyor olmanız ve etkisini görmeniz çok güzel. Kitabı okuyan herkes şimdi olmasa da eminim ki bir gün o da bu yolu yürüyecektir. Tabii sürekli ertelemezlerse iyi olur :)
Alıntının havada kalması, kitabın konusu ya da sayfadaki anlatımla uyuşmadığı için olabilir mi?
Sorgulayan Okur M. Işık
Gönderi Sahibi
Hocam, sanırım bu okuruna göre değişecek bir etken. Normalde bölümlerin başında ya da sonunda olur anlarım ama her sayfada 1-2 tane kutu içerisinde olunca beni dağıtmış olabilir. Yani bazılarına göre nefes alacağı bir durak olabilecekken, ben de bir yerden sonra etkisini yitirmeye başladı.