Ya Hazreti Sadreddin! Kitap baştan sona ledûni ilim kokuyor, lakin biz ne kadar nasiplenebiliriz orası muamma. Fena fillah ve beka billah makamlarının tarifleri, İnsanı kamil ve eşyanın hakikati gibi sırlar dolu konuları işliyor ve sonunda özet geçiyor. Dili çok ağır kitabın ama garip şekilde okuduktan sonra aklen çok olmasa da kalben nasibi alanlardanmış gibi hissettirdi.