Nietzsche'nin okuduğum 4. kitabı.
Okuma deneyimlerim gerçekten çok sıkıcı geçti. Bu sıkıcılık canıma tak ettirdi, bu yüzden sonunda düşük puan verdim. Bir kitap dünyanın en güzel içeriğini bile anlatsa eğer okuyucuların birçoğu eseri okurken anlamayacaksa ne işe yarar.
Bence bir kitabı güzel yapan şeylerden biri verilmek istenen mesajın okuyucuya ulaştırılabilmesidir. Nietzsche'nin kitaplarında en eksik gördüğüm husus bu oldu. Kitapta ne anlattığını, neler anlatmak istediğini kitapları bitirdikten sonra yapay zekaya sorarak öğrenebildim.
Kitapların kendisini okumanızı tavsiye etmem. Pek anlaşırlığı ve akıcılığı yok. Ama Nietzsche'nin felsefesini araştırmanızı kesinlikle öneririm. Çok farklı bir bakış açısı sağlayacaktır.