Füsun “aşk mıydı takıntı mı?”
7/10
·524 syf.··
2025 49. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 04 Aralık 2025 12:06
Kemal ve Füsun’un, Kemal’in ona duyduğu yoğun takıntılı aşk sonrası açığa çıkan cinsel aşkın bastırılma, yaşanma ve hayatlarının akışını değiştirme aşamalarını Kemal’in gözünden, onun diğerleriyle olan ilişkileriyle birlikte, uzun cümlelerle tartışılan bekâret sorunu da fazlasıyla yer kaplıyor. Aşk, evlilik, arkadaşlık, aile ve mutluluk hakında Nişantaşı’nın yeni zengin burjuva sınıfı insanlarının, 1975’den 1990’ların ilerleyen yıllarına kadar olan yaşamlarını, çarpıcı İstanbul tasvirleri ile gözünüzde dönemini yaşatıyor Orhan Pamuk . Kemal’in bakış açısı ve anlatılması ile olayları sadece tek pencereden görebiliyoruz. Bu romanı kısa bir inceleme içinde özetlemeye ve değerlendirme çalışmakta oldukça zorlanıyorum. Kitabı beğenip beğenmemeniz sadece hikayeye bağlı değil, hisleriniz ve yaşanmışlıklarınızda fazlasıyla etkili olacaktır. Satır aralarını ve alt metni okumanızda etkili olacaktır. Birazda hisler ve satır araları ile ilgili devam etmek istiyorum. Gizemden-esrardan, aşka, hayal kırıklığına, umuda, çaresizliğe ve hırsa, tüm hisleri içimizde hissedeceğimiz şekilde kelimelere dökmüş Orhan Pamuk. Kemal karakteri çok gerçekçi ve hissettiği duygu durumları okuyucuya geçiyor; * Orda olmadığını bildiği halde (Sevdiğinin) onu hatırlatıp acı çektiren silüetler. * Zamanında yapmak istediklerini (birlikteyken sevdiği ile) neden bunuda yapmadım keşke yapsaydım yaşasaydık pişmanlığı. Yaşamındayken kıymetini bilemediğini fark ettiği anının acısı. * Karnında ağrı ile yaşayanlar Kemal’in ağrılarıyla kendi ağrılarını hatırlıyor olacaksınız. * Bir yerde olup mutlu olsan bile eksik ve huzursuz olmak * Her şeye sahip olup , hiç bir şeyinin olmaması hissi. * Kendini kandıranlar iyi bilir insan kendini çok güzel kandırır. * Kendi duygularına değil de,başkalarının ne diyeceğine önem veren Kemal’in aşkıyla arasındaki görünmez engellerle savaşmaya çalışması. Kitapta bazı şeylerin açıkta kaldığı cevapsız olduğu oturmadığı düşüncesi oluştuğunda; Kemal’in bu cümlesi herşeyi yerine oturtuyor. “Belki bazı şeyler, okurlara, müzegezerlere yeterince açık gelmeyebilir, çünkü hikâyemi ve hayatımı size bütün içtenliğimle anlattım, ama onu bütünüyle ne kadar anladım, ben kendim bile bilmiyorum.” S: 542 Son söz; Kemal’in aşkını okurken ne Füsunmuş dediğim çok an oldu. Aşk mı takıntı mı emin olamadığım anlarda arada kalsam da onlara dair ayrıntıları çok sevdim umarım bir gün müzeyi de gezmek kısmet olur. Okuyacaklara şimdiden iyi okumalar
1000Kitap
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
·
61 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.