3/10
·528 syf.··
2025 54. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 05 Aralık 2025 03:22
Yorum spoiler içerir. Konusunu okuyunca oluşan beklentim ile ilk sayfalarda yaşananlar pek örtüşmese de hayal kırıklığına uğramadım. Sakin, sevimli bir mahalle kitabı havası verdi buralar. Balca ve Ali Cihan'ın birbirlerine karşı tavırları hoşuma gitti. Bir aşinalık hissetseler de aralarında daha fazlası olmadı çünkü kalpleri ve sadakatleri başkasına aitti. Bunun farkındalığıyla hareket etmeleri ve Balca ve Ali Cihan oldukları zamanla Çaykara ve Kavur olduklarını öğrendikleri zaman arasında bu kadar net bir duygu farkı olması benden tam puan aldı. Bir de kim olduklarını öğrenmeleri uzar da uzar ve bıktırır kesin diyordum ama tersine, gayet zamanında öğrendiler her şeyi ve o süreç de güzel ilerledi. Fakat ilerleyen bölümlerde kitap son sürat yokuş aşağı gitmeye başladı. Balca ve Ali Cihan'ın ilişkisi gözümden düştü bir kere. Balca'nın ne zaman bir sıkıntısı olsa konuşmaktansa trip atması ve Ali Cihan ne derse desin derdini anlatmaması baydı. Ayrıca ilk birliktelikleri de kocaman bir hayal kırıklığıydı. Kız zil zurna sarhoş yanına gelmiş, yarın her şeyi unutur mu diye korktuğunu kendin de itiraf ediyorsun, o zaman niye o gece Balca ile birlikte oluyorsun Ali Cihan? Yazık. Balca'nın teşkilata nasıl girdiği de tam anlatılmadı. Hadi Ali Cihan ve Yalvaç, babalarının önerisiyle girdi diyelim. E, Balca'yı babası da önermedi. O zaman genç yaştaki bir öğrenciyi ne demeye koşa koşa teşkilata aldılar? Ya da bu kadar başarılı olduğu söylenen Balca ve Ali Cihan'ın başarılarını biz niye göremedik? Katıldıkları bir iki operasyonda yaptıklarını sıradan insanlar da yapardı, hatta daha profesyonel bile davranırdı bence. Geçmeyen de bu oldu zaten. Ne Balca ne de Ali Cihan istihbaratçı gibi hissettirdi. Ayrıca Balca'nın bazı tepkileri çok komikti. Bakın ne havalıydı ne de etkileyici. Komikti. Koskaca teşkilat başkanını tehdit etmesi, başına buyruk tavırları, Nazlı'nın peşine düşeceğim diye tüm kuralları yok sayması falan. Sadece güldüm, ne diyeyim. Nazlı olayının içyüzü de hiç şaşırtmadı. Daha da kötüsü uydur kaydır işlendi. Akıl, mantık ve sağduyu tasını tarağını toplayıp gitti bu bölümlerde, o kadar saçmaydı her şey. Bu olayda mesleğinin hakkını veren tek kişi Yalvaç'tı, o yüzden ona kızmadım. Ama Balca'nın Nazlı'dan daha önemsiz olduğunu ima ettiği anda sildim onu da defterden. Gram merak etmiyorum hikâyesini ve okumayacağım da. Sözün özü; ilk yarısı harika, ikinci yarısı facia bir kitaptı.
Kızıl GerdanPınar Salman · Pukka Yayınları · 2025207 okunma
·
373 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.