Kitaptaki karakterler ve yaşanan hayatlar dönemine göre çok normal ve basit hayatlar günümüzden tamamen farklı ve okurken cidden geçmişi okuduğunu o nostaljiyi hissediyorsun. Hikayenin sonunda belki George hala çalışmaya devam etti ve hatta Candy ile istedikleri araziyi alıp hayallerini bile gerçekleştirdiler. Yinede bunların yanı sıra gerçekleşmeyi bekleyen bir hayal yarım kaldı Lennie'nin hayali ve asla tamamlanmayacak. Curleyin karısına sinirlendim Crocks'un ümitlerini yok etti ve çöp gibi hissetmesini sağladı,Bi yandan Curley'in karısına acıyorum