Her ne kadar kapakta roman yazsa da bence kitap Oyuncu Kadın ve Gâvurun Kızı isminde iki ayrı öyküden oluşuyor. Baştan sona öykü tadı aldım çünkü ve çok beğendim. Oyuncu Kadın'da milli mücadele yıllarını, zaferin kimlere, ne zorluklara rağmen kazanıldığını, dönemin erkeğinin kadına bakış açısını ki çok değiştiğini söyleyemeyiz bunun maalesef, Anadolu insanının iki yüzlü dindarlığını ve daha birçok toplumsal meseleyi ustalıkla ele almış Orhan Kemal ve hüzünlü bir okuma deneyimi sunmuş.
Gâvurun Kızı'nda ise adeta ilk yaptığını telafi etmek istercesine umut, heyecan, mutluluk, bağlılık, sadakat dolu bir aşk hikayesi anlatmış. Okurken çokça da korktum kötü bitecek diye.:) Kâmran ile Evdoksiya arasında geçen öyle anlamlı bir birliktelik ki bu okurken çok kıskandım Kâmran'ı. "Oğlum Kâmran" dedim kendi kendime, "sen dünyanın en şanslı erkeğisin!"
Bir gün bize de bir Evdoksiya rastlar belki bee! :)))
Bu arada kitap su gibi akıyor, yarım günde bitti. Molasız ise 2 saat kadar sürdü.
Bayıldım. İyi ki var oldun Orhan Kemal! <3