Kitap hakkında iki cümle demek gerekirse Hayal Kırıklığı derim. Çok umutla elime alıp okumaya başladım. Sonu hiç tatmin etmedi. Yani Margaret ve John ikilisinin toplasan 4 kere konuşmalarına şahit olursunuz. Neredeyse 600 sayfalık bir kitap ama çoğunlukla patron-işçi ilişkisi, sosyal tabaka, grev, sanayi hakkında bilgi edinirsiniz anca. Çok da umutlanmayın aşk kitabı okurum diye. Hataya düşmeyin. Zaman kaybı değil, hiç bir kitap zaman kaybı değildir zaten. Ama çok da umutla elinize almayın, hayal kırıklığına uğrarsınız. Bir yanlış anlaşılmanın çözülmesi 300 sayfa sürer mi? Sürdü yani. :) neyse üzgünüm Bayan Gaskell, beni hayal kırıklığına uğrattınız. Ama yine de sizi sevmeye devam edeceğim, Charlotte Bronte gibi harika bir yazarla arkadaş olduğunuz için. Bu arada meraklısına duyrulur, arkadaşı Bronte hakkında da bir kitap yazmıştır. Arkadaş gibi arkadaş. Benim için bu ayrıntılar hiç kaçmaz hele ki Charlotte Brontë nin en sevdiğim İngiliz yazarlarından birisi olması hasebiyle hiç dikkatimden kaçmaz.